Inici > Notícies  > Rafa visita als nois d'Integració i Esport

RAFA NADAL VISITA ELS NENS DEL PROGRAMA ‘ESPORT I INTEGRACIÓ’ A SANT ADRIÀ

Sant Adrià del Besòs, 14/12/2011
Comparteix aquesta notícia:     Comparteix: Twitter Comparteix: Facebook

Rafa Nadal va visitar les instal·lacions d’Aldees Infantils SOS a Sant Adrià del Besòs (Barcelona) on la Fundació Rafa Nadal ha impulsat el programa “Integració i Esport” en col·laboració amb l’ONG. El tenista va passar la tarda amb una trentena de nens i joves que participen en aquest programa, que té com a objectiu enfortir l’entorn social i familiar de nens en risc d’exclusió social mitjançant l’educació i la pràctica esportiva.

Durant la visita, el tenista i la seva mare i presidenta de la Fundació Rafa Nadal, Ana María Parera, van estar acompanyats pel Vicepresident d’Aldees Infantils SOS Espanya,Javier Martín Burillo. Les actrius Paz Vega y Nastassja Kinski i l’actor Freddie Highmore, tampoc van voler perdre’s l’oportunitat de conèixer en primera persona aquest projecte. Els tres participaran també en la jornada solidària "Junts per la Integració", que la Fundació Rafa Nadal ha organitzat amb Invest for children. Tots els fons que la fundació recapti en aquesta jornada es destinaran íntegrament a finançar el projecte “Integració i Esport”.

Segons el propi Rafa Nadal, "estic molt content amb aquest dia perquè veiem ja fets amb la Fundació. Des de que la vam fundar, el nostre objectiu va ser ajudar a nens dins de l’àmbit de l’esport. Aquesta sinèrgia entre les nostres dues organitzacions ajudarà a nens de Barcelona i Granada, i en un futur esperem arribar inclús a més indrets del nostre país. També m’agradaria agrair a Aldees Infantils i en particular a Javier per aquesta col·laboració que és sempre pel bé de terceres persones, així com a Paz, Nastassja i Freddie per acompanyar-nos avui ja que tot el suport és important. La seva assistència fa que aquest acte sigui encara més especial."

L'esport com a eina d'integració

El programa ‘Integració i esport’, que va començar el passat mes de setembre, està actiu en els centres d’Aldees Infantils SOS de Granada i Sant Adrià del Besòs (Barcelona) i té, en aquests moments, un total de 40 participants d’entre 6 i 18 anys. En el marc de tres anys, es contempla la seva implantació en els altres sis centres que l’ONG té a Espanya fent possible poder oferir una oportunitat a més de 250 nens.

El programa combina la realització d’activitats socioeducatives amb la pràctica de diferents esports, en funció dels gustos i necessitats de cada participant. Segons la responsable del projecte, Laura Fuertes, “l’objectiu és traslladar a la vida alguns elements claus a l’esport com l’existència de límits i normes, la importància de l’esforç, el compromís i el treball en equip i la necessitat de posar passió en tot allò que duem a terme”.