Inici > Notícies  > Triomfadors precoços

TRIOMFADORS PRECOÇOS

Madrid, 02/05/2011
Comparteix aquesta notícia:     Comparteix: Twitter Comparteix: Facebook

La Ciutat de la Raqueta va acollir un nou fòrum de la Fundació Emilio Sánchez Vicario. El tennista i número 1 mundial, RAFAEL NADAL, i el jugador de l'Atlètic de Madrid SERGIO "KUN" AGÜERO, van analitzar i comentar diferents aspectes vinculats amb les seves carreres, amb la societat i l'olimpisme. ALBERTO RUIZ GALLARDÓN, alcalde de Madrid, va exercir d'amfitrió.

Més de 200 persones entre les quals hi havia, a més, nombroses personalitats com Mercedes Coghen, Directora General d'Esports, Manuel Cobo, vicealcalde de Madrid, Alejandro Blanco, president del Comitè Olímpic Espanyol, o Enrique Cerezo, president de l'Atlètic de Madrid, van assistir a aquesta nova edició del fòrum que va iniciar amb la seva intervenció l'alcalde de Madrid, Alberto Ruiz Gallardón, que va destacar l'exemple que Rafa Nadal i el Kun Agüero representen en dies com avui. "Les taxes d'atur en menors de 25 anys arriben al 45%. Quan us miren a vosaltres, en certa manera, sou un punt d'esperança" va destacar abans que Rafa iniciés una de les seves intervencions més aplaudides del col·loqui. "Gent com nosaltres hem treballat molt però també hem tingut sort. L'actual situació és dramàtica, ens toca a tots perquè tots tenim coneguts que ho estan passant malament. Però l'important és donar-se l'oportunitat, seguir creient que es va a millorar, pensar en el dia a dia. Jo també vaig tenir dubtes, èpoques dolentes. Els dubtes no se superen, convius amb ells. Has de pensar en fer cada dia alguna cosa millor, no pensar molt més enllà". El Kun Agüero, per la seva banda, va destacar la importància del suport familiar en èpoques dures, i va destacar aquest factor com a clau per superar els moments més complicats.

Rafa i el Kun, que de forma precoç van destacar en les seves diferents disciplines, van demostrar que viuen de forma completament responsable i professional el seu dia a dia. "Hem de ser llestos per saber apreciar tot el que tenim i saber gaudir-ho. Jo de vegades em preocupo més del compte però quan passes pàgina, només puc donar gràcies a la vida" va comentar el mallorquí. "Jo espero poder, d'aquí a 10 anys, ensenyar a jugar a futbol al meu fill, i seguir jugant. Perquè l'important és estar bé físicament".

Rafa i el Kun van fer broma, a més, sobre què els va fer decantar-se per les seves disciplines. "Com a jugador de futbol has de saber jugar en equip. Sempre recordo la cita de Cesar Luis Menotti que deia que el que volgués jugar sol que jugués a tennis "va comentar despertant les rialles de públic, i també d'Emilio Sánchez Vicario i Rafa Nadal. "Jo jugava a futbol ... però va ser el meu propi nivell en futbol el que va decidir que em centrés en el tennis" va dir Rafa entre rialles.

Olimpisme i la ciutat de Madrid

Els records de Rafa Nadal dels dos Jocs Olímpics en què va participar van propiciar que fos el mateix alcalde de Madrid, Alberto Ruiz Gallardón, que preguntés al propi Rafa Nadal si seria adequat que Madrid tornés a presentar-se. "Acollir uns Jocs és un impuls moral per a tot un país" va destacar Rafa. "Organitzar uns Jocs demostra al món que estàs preparat. Madrid ho va fer bé en els seus dos intents anteriors però potser no era el moment adequat. Però els Jocs tornaran a Europa i espero que sigui llavors el torn de Madrid. Us desitjo el millor" va manifestar Rafa abans que Ruiz-Gallardón confirmés que "ho decidirem al juliol o agost d'aquest any un cop veiem qui celebra els propers Jocs Olímpics d'Hivern".

El número 1 mundial de tennis també va tenir paraules de reflexió per al moviment olímpic internacional i sobretot pel seu Comitè. "Els esports minoritaris són els que mouen en part l'esperit olímpic i tenint en compte les quantitats econòmiques que es mouen, crec que els esportistes d'aquestes disciplines haurien de rebre una major recompensa. És una cosa a canviar de manera urgent" va sospesar. "Per a ells els Jocs són la seva principal competició, no és com nosaltres que cada setmana estem competint. Ells sí que tenen pressió ".

El número 1 mundial de tennis va ser el principal focus d'atenció de la majoria de persones que del públic o la premsa van llançar les seves preguntes. En aquest sentit, Rafael Nadal, que aquesta setmana competeix al Madrid Open de Tennis a la Caja Mágica, va recordar alguns dels consells que va rebre al llarg de la seva carrera, tant per part de la seva família com del seu entorn. També el Kun Agüero, a qui se li va preguntar pel significat que té en la seva carrera i desenvolupament esportiu tenir com sogre a Diego Armando Maradona, va mostrar la normalitat i familiaritat amb la que porta la situació. "Quan el veig, li pregunto com li va" va dir de manera senzilla aixecant un espontani aplaudiment entre els assistents.

Rafael Nadal, Sergio Kun Agüero i Alberto Ruiz Gallardón van rebre a l’acabar l'acte l'escultura commemorativa, obra de Lorenzo Quinn, que reben els ponents de cada un dels fòrums.

Entre el públic d'aquesta edició dels Fòrums ES es trobaven, a més, rostres populars que no van voler perdre l'ocasió d'assistir a aquest col·loqui. Entre ells el cantant Miguel Bosé, Cayetano Martínez de Irujo i Eugenia Martínez de Irujo.

Fòrum a La Ciutat de la RaquetaFòrum a La Ciutat de la Raqueta