Inici > Notícies  > Per un revés al sol

PER UN REVÉS AL SOL

Madrid, 29/04/2011
Comparteix aquesta notícia:     Comparteix: Twitter Comparteix: Facebook

Rafa Nadal ha participat avui en un esdeveniment benèfic organitzat per la Fundació Felix Mantilla a Madrid. ‘Per un revés al sol ', ha reunit a la pista a Rafa, i altres tennistes d'èlit com Juan Carlos Ferrero, Carlos Moya, Felix Mantilla, Caroline Wozniaki i Ana Ivanovic.

El públic, que va col·laborar amb la causa gràcies als 15 euros de l'entrada, va animar l'esdeveniment quan van aparèixer els actors Miguel Ángel Silvestre ('El Duque') i Mario Casas, que també van prendre part dels minipartits proposats per l'organització.

L'espanyol Félix Mantilla, guanyador de deu tornejos ATP, lidera una fundació per conscienciar sobre el càncer de pell, malaltia que va patir el 2008 i per la qual va haver de retirar-se del tennis. "Vaig tenir sort i ara vull ajudar", afirma.

"Et canvien sobretot els valors, les coses que abans pensaves que poguessin ser greus, per les que abans et preocupaves. L'escala de valors es modifica de sobte. 'Com m’haig de preocupar d'aquestes coses?' et dius, i és el que més t’impacta", va expressar Mantilla en una entrevista al diari espanyol ABC.

"Vaig tenir molta sort perquè el diagnòstic va ser precoç i gràcies a Déu sóc aquí", assenyala. Segons els metges, sis mesos més tard aquest càncer hauria estat mortal. L'ex-tennista va aconseguir escapar de la radioteràpia i la quimioteràpia -només va ser operat- i avui segueix sota controls periòdics. "El melanoma és el més agressiu i el més nociu per a l'ésser humà i crec que quan et passa i tens càncer et sensibilitzes amb aquesta malaltia".

"Mai penses que et pot passar a tu", diu l'espanyol que ara fa servir gran part del seu temps per conscienciar a la gent i educar pares i nois sobre els riscos de fer esport sota el sol sense protecció. "El càncer m'ha donat una altra perspectiva. La Fundació permet fer un bé social i que la gent gaudeixi del sol sense cap problema i això reconforta" resumeix.

A més, el número 1 del món, Rafa Nadal, que afrontarà a Madrid "un torneig molt especial", només es va referir a la causa. "L'important no és el que es pugui recaptar avui, l'important és conscienciar la gent que realment cal prevenir el sol, i jo el primer", va dir el de Manacor.

"En aquests esdeveniments que són a benefici de la gent que ho necessita, tots nosaltres - que la vida ens ha tractat millor impossible -, què menys que intentem aportar el nostre granet de sorra", va comentar el tennista espanyol, qui es distingeix per donar suport a multitud d'actes benèfics.

Esdeveniment benèfic: Per un revés al sol