Alumna del centre Educatiu Anantapur

CENTRE EDUCATIU ANANTAPUR

Aquest projecte humanitari neix de la col·laboració entre la Fundació Rafa Nadal i la Fundació Vicente Ferrer i la nostra aliança va permetre la construcció i manteniment d’una escola d’educació integral i un centre d’entrenament i pràctica de tenis amb cinc pistes on els nens poden jugar, aprendre o entrenar. La totalitat de les pistes han estat il·luminades amb l'objectiu que aquestes puguin ser utilitzades evitant les hores de més sol i, en conseqüència, les altes temperatures.

L’activitat al centre es va iniciar el 2010 i des de llavors oferim oportunitats per un futur millor a 210 nenes i nens del districte d’Anantapur., el més gran dels 22 districtes de l’estat d’Andhra Pradesh a la India i considerada una de les zones amb més pobresa del país. La Fundació Vicente Ferrer porta més de 40 anys duent a terme una important tasca de desenvolupament integral a la zona i constitueix un suport excel•lent per a les activitats d’esport que impulsem.

El projecte

A més d'oferir-los entrenament de tennis, els nens i nenes es beneficien del projecte rebent suport escolar en anglès -assignatura que sol presentar major dificultat per el seu entorn-, així com reforç en capacitació informàtica coneixement indispensable a dia de avui-. Aquesta vessant acadèmica, unida a l’entrenament de tenis, permet millorar la seva formació de manera integral i acompanyar-los en el seu desenvolupament, assentant les bases per millors oportunitats de futur.

Així mateix, contemplem la cobertura nutricional i sanitària dels alumnes amb el propòsit de poder satisfer les seves necessitats bàsiques, tant alimentàries com mèdiques.

L'Objectiu

La nostra concepció de la formació, coincident amb la de la Fundació Vicente Ferrer, creu que el principal objectiu d’una educació de qualitat és possibilitar el desenvolupament d’una personalitat completa en els nens i nenes. A part de propiciar una vida saludable, l’esport i el joc fomenten en els nens més joves aptituds de companyonia i solidaritat, dos valors molt importants per a ambdues Fundacions, alhora que propicien també una cohesió social més àmplia.

Beneficiaris

Els nens i nenes que acudeixen diàriament al programa tenen edats compreses entre els 6 i 7 anys i pertanyen a famílies amb pocs recursos i de diferents castes de la societat india. A més, tenim molt present l’equitat entre el nombre de nens i de nenes beneficiaris.

Veure vídeo del projecte Veure vídeo del projecte Centre Educatiu Anantapur
Mapa Àsia, ubicació del Centre Educatiu Anantapur
Ana Mª i Rafa Nadal amb una nena del Centre Anantapur
Xerrada amb els nens