Inici > Projectes > Més que Tennis > Els protagonistes

Els protagonistes

Anatoliy

Beneficiari del programa Més que Tennis

"Encara que no faci les coses bé, em donen suport i m'animen"

Em dic Anatoliy, tinc 17 anys i sóc d'Ucraïna. L'any passat em vaig unir a Special Olympics, encara que mai abans havia fet esport. A l'escola els nois jugaven i jo només els mirava. Aquí em trobo molt a gust perquè encara que no faci les coses bé, ningú es fica amb mi, sinó que em donen suport i m'animen.

Al principi, quan jugava a tennis, cada vegada que tocava la pilota la tirava fora de la pista, però ara ja sé ficar-les dins i no en perdo gairebé cap. A més, em porto molt bé amb els meus companys i entrenadors. Estic molt content de formar part del projecte i vull continuar-hi.

Anatoliy, beneficiari del programa Més que Tennis de la Fundació Rafa Nadal

María Del Mar Muñoz Mora

Entrenadora de Més que Tennis a Mallorca

"La competició com a forma d'aprendre, millorar i superar-se"

Entre els objectius principals de Més que Tennis destaquem la promoció i millora de la pràctica d'aquest esport entre els esportistes de Special Olympics que ja el practiquen, el foment de l'esport entre els joves amb discapacitat intel·lectual i la transmissió de valors tals com l'esforç i la superació.

Ja que són els propis alumnes els encarregats d'arbitrar -en les sessions que fem partits-, han de prendre consciència de la importància de conèixer les normes, respectar-les i saber aplicar-les adequadament. No hem d'oblidar que, a més d'objectius coeducatius i creatius, es persegueix mostrar que es pot gaudir d'una competició sana i divertida i on l'important és participar i passar una bona estona. A més, la possibilitat d'exercir les funcions d'arbitratge, permet que els alumnes entenguin millor aquest esport i desenvolupin valors i actituds positives cap a la competició, entesa com una forma d'aprendre, millorar i superar-se.

María Del Mar Muñoz Mora

Lourdes Marrero

Beneficiari del programa Més que Tennis

"A part de fer exercici físic, té l’ocasió de socialitzar-se amb un grup d’amics fabulosos"

Sóc la Lourdes Marrero Fuster i tinc 29 anys.
Vaig a les classes de tenis amb la Maria del Mar, la meva entrenadora, des de fa un any. Les classes m’agraden molt, em sento bé i aprenc sense nervis, estic relaxada i còmoda. M’agrada moltíssim la Maria del Mar perquè és molt bona persona i molt bona monitora. Sempre ens dóna suport a tots i té molta paciència
M’he esforçat molt i he après. Em diverteixo molt amb els meus amics de tenis, tots s’esforcen. M’agradaria poder seguir. Gràcies per tot!

Lourdes Marrero Fuster

Sóc Montserrat Fuster, mare de la Lourdes Marrero. Me n’alegro molt de que la Lourdes assisteixi al programa Més que Tennis. A part de fer exercici físic, té l’ocasió de socialitzar-se amb un grup d’amics fabulosos. A ella li encanta i aprèn a jugar a tenis d’una forma divertida.
Moltes gràcies per tot i esperem que el programa continuï!

Montserrat Fuster

Lourdes Marrero

Alejandro Bonilla

Beneficiari del programa Més que Tennis de Madrid

"Em fa feliç el tennis, perquè em diverteix i m’agrada estar amb altres companys i jugar cada dia una mica millor"

Alejandro Bonilla porta un any a l’escola i quan li van proposar realitzar una activitat en horari extraescolar, no va dubtar: “em vull apuntar a tennis”. Han passat 8 mesos i segons el propi Alejandro “he millorat el meu cop de dreta. Sóc casi com Federer”.

No sols reflexiona sobre l’activitat física, sinó que també reconeix que li ha aportat moltes més coses: “em fa feliç el tennis, perquè em diverteixo amb el Gonzalo- el seu professor de tennis-, també m’agrada estar amb altres companys i cada dia jugar millor”.

L’Alejandro ha aconseguit quedar-se durant 8 mesos, una tarda a la setmana, practicant aquest esport; ha estat capaç de millorar la seva atenció i concentració, respectar el torn d’altres companys i, en definitiva, sentir-se integrat i partícip d’una gran activitat conjunta.

“El que m’agrada més –torna a repetir Alejandro- és riure jugant a tennis”. Sens dubte, la millor raó per a continuar en el programa “Més que Tennis”.

Comparteix:    Comparteix en Twitter Comparteix en Facebook
Alejandro Bonilla i els seus companys

Álvaro García

Beneficiari del programa “Més que Tennis” de Madrid

"Domino qualsevol cop, però el revés és el que m’agrada més"

L’Álvaro porta quatre anys a l’escola i sempre ha realitzat diferents i variades activitats esportives, però aquest any és el primer any que practica tennis al centre escolar i reconeix que ha estat una experiència molt bonica. “M’ho passo molt bé amb el meu professor de tennis i amb els meus companys de l’escola que no coneixia”, explica. Quan li varem preguntar sobre quin era el seu cop preferit, l’Álvaro va confessar que tots se li donen bé: “qualsevol cop el domino, però el revés és el que m’agrada més.”

L’Álvaro és un dels esportistes que practica quatre hores setmanals i confessa no avorrir-se: “cada dia fem jocs diferents amb el Sergi i, durant l’entrenament, no parem. Quan arribo a casa m’estiro al sofà i em poso la televisió. Uf, només vull descansar”.

Aquesta experiència, segons l’Álvaro, ha estat molt gratificant tant a nivell personal, per tots els companys i professors; com a nivell esportiu, millorant la seva condició física i atenció. Una experiència que l’Álvaro no dubta en repetir: “l’any vinent m’apunto sens falta”.

Álvaro García

Rafael Fernández Gordillo

Entrenador de tenis Special Olympics Andalusia

"No ens basem en donar coneixements sobre l’esport, sinó en el desenvolupament psicosocial i psicomotor dels alumnes a través d’ell"

Quina ha estat la experiència personal i professional que t’ha portat fins aquí?
Vaig estar com a voluntari en escoles de Special Olympics Andalusia des del 1998 fins l’any 2000. Des de l’any 2008 sóc entrenador de tenis de Special Olympics Andalusia. Aquesta feina amb gent discapacitada és la que m’ha impulsat a participar i formar part del programa “Més que Tennis”.

Quant temps portes formant part del programa?
Aquesta és la meva segona temporada en el projecte “Més que Tennis” de la Fundació Rafa Nadal.

Llegir més
Rafael Fernández entrenant als joves de Special Olympics

Belén Casado

"És l'oportunitat més bonica de la meva vida!"

Sóc la Belén, tinc 29 anys i m'agrada molt fer esport.

Mai havia practicat tennis, si que he jugat a tennis taula, per això quan l’Asun em va dir si volia entrenar em va fer una gran il•lusió, perquè era un altre repte i, a més, quan vaig saber que pertanyia a la Fundació Rafa Nadal ... bé, no es com explicar-ho...quina il•lusió, és l'oportunitat més bonica de la meva vida!

A casa tots estimem al Rafa i veiem gairebé tots els seus partits, és genial. A més la meva entrenadora Cuca és estupenda i comprensiva i les fica totes, és molt bona.

Després, hi ha també els meus companys, que són molt simpàtics, molt guais, tenim molt bon ambient, com a bons amics, però entrenem dur perquè ens agrada molt.

Espero competir algun dia amb altres esportistes d'altres ciutats, però el millor és practicar i fer esport i, si fos possible, conèixer al Rafa; això seria genial.

Som en Felix i la Teresa, els pares de Belén. Hem de reconèixer que des de que entrena tennis ha tornat a tenir la il•lusió dels seus primers anys amb Special Olympics, ha estat com un nou objectiu, una nova fita.

Hem de confessar que al principi ens semblava que la Belén no tindria paciència, però ens equivocàvem: estem molt contents perquè ella està molt il•lusionada i compromesa amb els entrenaments i molt a gust amb els seus companys.

Les seves germanes Teresa i Pilar participen igualment dels seus somnis i projectes i la Belén els explica i comenta tot el que fa en aquest nou repte per a ella. Estan molt orgulloses de tot el que ha aconseguit i de tot el que li queda per aconseguir.

De nou, moltes gràcies a Special Olympics i moltes gràcies a la Fundació Rafa Nadal.

Llegir més
Belén Casado