Centre Fundació Rafa Nadal, educació i esport

CENTRE FUNDACIÓ RAFA NADAL

El Centre Fundació Rafa Nadal és el primer projecte propi de la Fundació Rafa Nadal, que es desenvolupa des d'octubre de 2014 entre el barri Nou de Llevant i la Soledat de Palma de Mallorca. Aquest projecte és fruit dels anys d’experiència, treball desenvolupat i resultats obtinguts amb els projectes que portem a terme des de l’inici de la nostra activitat i que ara estan en una fase de consolidació.

El Centre va obrir les portes a l'octubre de 2015, després d'un primer any en el qual el projecte es va dur a terme provisionalment en unes instal·lacions de propietat municipal. Actualment, participen en el projecte al voltant de 200 nens i nenes que viuen en un entorn socialment desfavorit.

El Centre Fundació Rafa Nadal manté el denominador comú que uneix tota la tasca de la Fundació Rafa Nadal: educació a través de la pràctica esportiva, ja que estem convençuts que l'esport és una eina bàsica d'integració personal i social.

El Projecte

El Centre Fundació Rafa Nadal atén infants i joves d'un dels barris més desfavorits de Palma de Mallorca, als quals se'ls ofereix un programa educatiu complementari a la seva formació escolar, amb l'esport com a principal eina i vehicle per fomentar valors com l’amistat, el respecte o l'esforç.

El Centre compta amb diferents aules de lectura, reforç escolar i tallers; una pista poliesportiva i un menjador per als berenars. Aquestes instal·lacions permeten desenvolupar un programa integral per tal de proporcionar, de la manera més completa possible, les eines per a un correcte desenvolupament personal i social.

Pel dia a dia del programa, contem amb el suport de professionals de la Fundació Diagrama, una organització amb una àmplia experiència en aquest àmbit.

Objectiu

En aquest primer projecte propi de la Fundació Rafa Nadal treballem tres àmbits imprescindibles per al desenvolupament personal i social dels menors i les seves famílies: àmbit socioeducatiu, àmbit esportiu i l'àmbit psicoterapèutic.

A través de les activitats que es realitzen en cada un d'aquests àmbits es persegueix una sèrie d'objectius:

1- Facilitar la integració social de nens i nenes en situació de pobresa o risc d'exclusió social.

2- Garantir l'accés a l'esport i al lleure saludable. Iniciar els nens i nenes a la pràctica de diferents disciplines esportives.

3- Proporcionar suport socioeducatiu als menors que faciliti la seva socialització i desenvolupament escolar.

4- Oferir suport psicosocial al menor i a la seva família que afavoreixi canvis en l'àmbit personal, en grup i social, i en relació a aspectes bàsics de la seva vida quotidiana: alimentació, hàbits saludables, relació amb l'entorn...

5- Transmetre als més joves els valors que promou la Fundació Rafa Nadal i inherents a l'esport, com l'afany de superació, l'esforç, la companyonia, el respecte i la confiança.

Beneficiaris

Els beneficiaris d'aquest programa són nens i joves amb edats compreses entre els 6 i els 16 anys, en situació de pobresa, risc d'exclusió social o que presenten dificultats per a la seva integració en la societat.

Els participants del programa accedeixen al projecte, derivats majoritàriament pels Serveis Socials del municipi, tot i que també es contempla com a via d'accés els centres escolars i altres entitats del tercer sector.

Mapa d'Espanya amb el Centre Fundació Rafa Nadal
Centre Fundació Rafa Nadal, educació i esport