Notícies

La V Trobada Més que Tennis, reuneix a Mallorca a un centenar de tennistes Special Olympics

Del 8 al 10 de novembre s’ha celebrat a Manacor, Mallorca, la V Trobada Més que Tennis, un campionat promogut per la Fundació Rafa Nadal i Special Olympics España amb l’objectiu de fomentar la inclusió, acceptació i igualtat de les persones amb discapacitat intel·lectual a través de l’esport. Han format part de l’esdeveniment un centenar de joves tennistes Special Olympics, procedents tant de diferents comunitats espanyoles, com d’Itàlia i Hongria; països convidats d’aquesta edició.

En el torneig, que ha tingut lloc a les instal·lacions de la Rafa Nadal Academy by Movistar, s’ha inclòs tant la competició d’individuals, com l’exhibició de dobles unificats – parelles formades per un esportista amb discapacitat, i un altre sense-. La participació ha estat d’unes 140 persones, de les quals gairebé 90 han estat esportistes amb discapacitat intel·lectual i 20, tennistes d’unificat. A ells s’han sumat entrenadors i delegats.

Aquesta iniciativa té per objectiu afavorir la inclusió de les persones amb discapacitat intel·lectual a la societat, millorar la seva qualitat de vida, promoure el treball en grup i afavorir la relació amb els demés. Ana María Parera, Presidenta de la Fundació Rafa Nadal, va animar als participants a aprofitar l’experiència, “no només esforçant-vos dins de la pista, sinó també gaudint amb els vostres companys i aprenent els uns dels altres”.

Enric Blesa, Director de Special Olympics España, afirma que aquesta trobada suposa per als esportistes “posar en pràctica tots els coneixements adquirits durant l’any. A més, treballem especialment en la seva integració social, un dels objectius principals del projecte esportiu”. D’altra banda, Miguel Sagarra, President de l’entitat, assegura que “és un honor que la Fundació Rafa Nadal confiés en nosaltres per a posar en marxa les escoles Més que Tennis, un programa que ha complert ja nou anys de trajectòria”.