Notícies

La Fundació Rafa Nadal rep el suport d’Endesa per ajudar a famílies afectades per la crisi de la Covid-19

Des de la Fundació Rafa Nadal, gràcies a la donació rebuda per part d’Endesa, incrementarem i reforçarem la nostra labor d’atenció a col·lectius vulnerables, atenent a aquells menors i famílies la situació dels quals s’ha vist agreujada per la crisi de la Covid-19. Concretament, hem rebut per part de l’elèctrica 400.000€, que es destinaran als Centres Fundació Rafa Nadal de Palma i de València.

En el Centre de Palma, es preveu incrementar el nombre de professionals –educadors, tècnics esportius, psicòlegs i treballadors socials-, podent així donar resposta a un nombre major de beneficiaris, i incidint de manera individualitzada en les diferents àrea -educativa, esportiva i psicoterapèutica- així com en altres necessitats més directes, com les nutricionals o d’higiene. En el cas del Centre Fundació Rafa Nadal de València, a més d’ampliar la plantilla i, per tant, el nombre de nens i joves atesos, es crearà des de zero l’àrea psicoterapèutica, ja que fins ara no s’oferia aquest tipus d’atenció.

Aquelles famílies la situació de les quals ja era de vulnerabilitat, sofreixen encara amb més cruesa les conseqüències de la pandèmia. A les dificultats econòmiques i de falta d’ocupació, se’ls sumen conseqüències emocionals i socials que poden influir de manera negativa en el desenvolupament personal i educatiu dels menors”, explica Maria Francisca Perelló, Directora de la Fundació Rafa Nadal.

Des de l’inici de la crisi, hem mantingut un contacte diari amb les famílies, donant continuïtat a la intervenció de manera telemàtica. A més, hem anat donant resposta a noves necessitats; amb ajudes econòmiques directes a les famílies especialment afectades, o la donació de material escolar i de tauletes. Ara, gràcies a aquesta aportació d’Endesa, fem un pas més enllà, cobrint no sols les seves necessitats immediates, sinó també incidint en el benestar dels menors i les seves famílies en el llarg termini”, afegeix Perelló.

Des de l’inici de la pandèmia, Endesa ha impulsat diverses iniciatives dirigides a lluitar contra els efectes de la crisi en els col·lectius en situació de vulnerabilitat. La donació realitzada a la Fundació Rafa Nadal s’emmarca en el Pla de Responsabilitat Pública posat en marxa per la companyia, dotat amb 25 milions d’euros i destinat a pal·liar els efectes sanitaris i socials de la crisi de la Covid-19.

La societat necessita que empreses com Endesa liderin la sortida d’aquesta crisi sanitària, econòmica i social que vivim. I som molt conscients de la necessitat d’ajudar a tots els col·lectius que la componen perquè el país pugui sortir enfortit, sense deixar a ningú enrere”, afirma José Bogas, conseller delegat d’Endesa. “En aquest cas, donem la mà als qui més experiència tenen en ajudar als més necessitats, perquè puguin ampliar la seva labor i beneficiar a més famílies. Si alguna cosa ens ha ensenyat aquesta pandèmia és que només units podem superar les dificultats”.