Notícies

LA Fundació Rafa Nadal HA ESTAT PRESENT A L’ACTE “ESPORT I AGENDA 2030: UNA ALIANÇA PER A LA TRANSFORMACIÓ SOCIAL” DE LA FUNDACIÓ VICENTE FERRER

La Fundació Vicente Ferrer ha organitzat un acte a Madrid per a reflexionar sobre l’esport com a eina de transformació social i vehicle per a aconseguir els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible marcats en l’Agenda 2030 per l’Assemblea General de les Nacions Unides.

”Joc i esport: aliats de l’agenda 2030”

Les associacions Alacrà i La Torre de Hortaleza han estat les encarregades d’obrir aquest esdeveniment per a presentar el projecte conjunt amb la Fundació Vicente Ferrer, ”Joc i esport: aliats de l’agenda 2030”, on atenen menors en situació de vulnerabilitat del barri a través d’activitats esportives i educatives relacionades amb els ODS.

A més, la Fundació Vicente Ferrer ha ofert formacions en comunicació i mesurament d’impacte als professionals de les associacions per a millorar el seu sistema de treball i potenciar el seu abast.

Es tracta d’un projecte en el qual existeix un interessant intercanvi cultural entre els menors del barri de Hortaleza i els menors lliguin didos en Anantapur.

Es tracta de col·locar als menors en el centre de la intervenció com a agents actius i protagonistes. Que els menors siguin considerats com a titulars de dret, donant-los veu i fomentant la seva participació.

I per descomptat, el projecte incideix en la importància del mesurament de l’impacte i en la visibilitat a través de les eines de comunicació que cada entitat té al seu abast.

És un projecte que es duu a terme gràcies a l’aliança entre entitats i que facilita el treball de totes les parts.

L’esport com una part fonamental del projecte de la Fundació Vicente Ferrer a l’Índia

Vamshi Origanti, Academy Development Manager en la Anantapur Sports Academy, va viatjar a Madrid per a participar com a ponent en aquest acte i acostar als assistents a la realitat de Anantapur a través dels projectes esportius que es duen a terme dins de les instal·lacions de la Fundació Vicente Ferrer.

L’esport funciona com a motor de canvi per a l’Índia rural.

Els programes esportius de l’ANSA ofereixen accés regular a l’esport per a la població infantil, promouen valors positius, generen oportunitats de futur i faciliten als menors l’ús d’infraestructures esportives d’alt rendiment, l’accés del qual és limitat a l’Índia rural.

L’esport és desenvolupament sostenible, contribueix a la fi de la pobresa, a una educació de qualitat, a la igualtat de gènere, a la reducció desigualtats i és una eina poderosa i un aliat per a inspirar i motivar a tots els menors i les famílies que formen part del programa.

Vamshi va citar dues històries d’èxit relacionades amb l’esport, demostrant la seva enorme capacitat de generar un impacte transformador en els nens, nenes i famílies amb les quals treballen.

Estudi “L’esport com a eina per al desenvolupament”

Luz María Sanz, la directora de la Fundació Vicente Ferrer, va aprofitar per a presentar l’estudi “L’esport com a eina per al desenvolupament” que han publicat recentment i que ofereix una visió holística sobre aquesta eina de transformació.

Taules de diàleg

Després d’aquest inici de la jornada, es van organitzar dues taules de diàleg per a tractar diversos temes relacionats amb l’esport.

La taula de “Esport i igualtat de gènere” ha comptat amb la participació de Reyes Bellver, advocada de la LWF Platform, Anair Lomba de la Fundació La Lliga, María Pelaez, nedadora professional i Paula López, de la Asociacion Torre de Hortaleza que han xerrat sobre la importància de l’esport femení, la seva professionalització, la importància d’educar en tolerància i el treball dels projectes que busquen la igualtat en aquest sector.

En la taula de diàleg “Esport i desenvolupament: una acció multi-actor” va participar Manuel Parga, del COE, Lourdes García, periodista de TVE, Beatriz Lara, docent en la Universitat Camilo José Cela i Eunate Gómez, responsable de projectes de la Fundació Rafa Nadal.

Junts van posar en valor el paper de diferents actors del sector públic, sector privat, societat civil organitzada, entitats i institucions del món acadèmic i ciutadania en general en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

També van ressaltar l’esport com una poderosa eina socioeducativa i de transformació social, que promou el desenvolupament holístic de les persones, la cohesió social i la igualtat; generant impactes positius rellevants en les comunitats i la societat en general, i en la població infantil en particular.

És necessari incorporar la teoria i perspectiva de l’esport per al desenvolupament, en particular referent als objectius de desenvolupament sostenibles (ODS), integrar-ho en l’inconscient col·lectiu, en els programes i projectes, en les estratègies d’esport.

Eunate Gómez, va destacar a més, que la Fundació Rafa Nadal té com a filosofia desenvolupar projectes de continuïtat i sostenibles, per la qual cosa continuarà treballant més enllà de 2030 per la consecució d’aquests objectius que són simplement una manera de mesurar la incidència dels seus projectes i del treball que es duu a terme.

Gràcies a la Fundació Vicente Ferrer per impulsar aquest tipus de jornades tan importants per a compartir experiències entre entitats.

“L’esport té un enorme poder transformador”