Notícies

LA FUNDACIÓ RAFA NADAL HA ESTAT PRESENT EN EL PRIMER CONGRÉS D’INFÀNCIA I FAMÍLIA DE MALLORCA

La Fundació Rafa Nadal ha estat present en el Primer Congrés d’Infància i Família de Mallorca. Des de fa tres anys, la Fundació Rafa Nadal i la Universitat de Navarra (UNAV) treballen en l’estudi “L’esport adaptat com a eina de benestar i inclusió en esportistes amb discapacitat intel·lectual”, utilitzant com a exemple el projecte Més Que Tenis, que la Fundació Rafa Nadal desenvolupa des de 2010 juntament amb Special Olympics.

• La Fundació Rafa Nadal i la UNAV han realitzat un estudi de cas sobre el projecte Més Que Tenis, que està actiu des de 2010.
  • Banco Santander dóna suport a aquesta iniciativa com a principal aliat i finançador.
  • Aquest estudi, presentat al Santander Work Café de Recoletos, va ser dissenyat per la Universitat de Navarra, amb l’objectiu de respondre a diverses preguntes sobre l’impacte del programa Més Que Tenis en el benestar físic, social i psicològic dels esportistes, així com en la comunitat implicada en el programa. Estarà publicat a partir de setembre d’aquest mateix any.

La Fundació Rafa Nadal va presentar a l’Santander WorK Café de Recoletos a Madrid, l’estudi de cas Més Que Tenis, amb l’objectiu de respondre preguntes relacionades amb el benestar físic, social i psicològic dels esportistes amb discapacitat intel·lectual.

L’estudi ha estat dissenyat per la Universitat de Navarra i la presentació de les primeres conclusions va comptar amb la presència de María Francisca Perelló, directora de la Fundació Rafa Nadal; Apolinar Varela, investigador principal de la UNAV, amb part del seu equip; i, per descomptat, Banco Santander, principal finançador de l’estudi, representat per Felipe Martín, director de Mitjans, Màrqueting Online, Patrocinis i Esdeveniments de Santander Espanya.

L’estudi busca obtenir respostes a qüestions com la percepció dels professionals sobre el seu paper i activitat del programa Més Que Tenis, la valoració de les aportacions del programa en les vides dels esportistes i les seves famílies, i la forma en què els esportistes se senten part de la comunitat del club on es porta a terme el programa. A més, l’estudi també se centra en com avaluar les habilitats motrius d’esportistes amb discapacitat intel·lectual de manera adaptada a les seves característiques.

La Fundació Rafa Nadal té com a objectiu amb el seu projecte Més Que Tenis promoure l’esport com a eina d’inclusió per a les persones amb discapacitat intel·lectual. Banco Santander, com a part dels seus compromisos socials, busca ajudar al progrés de les persones, especialment de aquelles que pertanyen a algun col·lectiu especialment vulnerable.

Ambdues entitats han establert un marc de col·laboració en què es promogui l’estudi i la seva correcta realització per part de la Universitat de Navarra.

María Francisca Perelló, directora de la Fundació Rafa Nadal, ha dit: “Estem compromesos amb els nostres projectes des de fa ja tretze anys i hem volgut donar un pas més amb l’impuls d’aquest estudi, que estem segurs que ens oferirà moltes respostes i idees de millora per a seguir utilitzant l’esport en favor de les persones en situació de vulnerabilitat, com en aquest cas és el col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual”.

Segons Apolinar Varela, investigador de la UNAV, “Per a la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Navarra ha estat un plaer establir aquesta col·laboració en el projecte de recerca “L’esport adaptat com a eina de benestar i inclusió”. Aquest projecte servirà a la Fundació Rafael Nadal per potenciar i visualitzar la inclusió a través de l’esport”.

Felipe Martín, director de Mitjans, Màrqueting Online, Patrocinis i Esdeveniments de Santander Espanya, ha manifestat: “Al Santander estem encantats de posar el nostre gra de sorra en aquest tipus d’iniciatives que afavoreixen la inclusió de les persones amb capacitats especials”.