Notícies

LA FUNDACIÓ RAFA NADAL PRESENT EN LA JORNADA “LA FIGURA DEL RESPONSABLE DE PROTECCIÓ A LA INFÀNCIA EN LES ENTITATS ESPORTIVES”

La Fundació Rafa Nadal ha estat present en la Jornada “La figura del responsable de protecció a la infància en les entitats esportives” organitzada per l’Athletic Club juntament amb Futbol Más España i la Fundació Esport Jove del Consell Superior d’Esports.

Es tracta d’un espai de diàleg, debat i treball sobre l’aplicació pràctica de polítiques de protecció a la infància dins de les entitats esportives, educatives, i d’oci i temps lliure.

La jornada ha comptat amb persones expertes en diverses matèries relacionades amb la protecció a la infància en l’esport. S’han desenvolupat taules rodones, presentacions i diàlegs que tenen com a objectiu fonamental reflexionar sobre la situació actual d’implementació de la LOPIVI (Llei orgànica de protecció integral a la infància i l’adolescència enfront de la violència) en l’àmbit de l’esport. Així mateix s’han repassat bones experiències i fonamentalment els reptes pendents per als pròxims mesos.

La jornada ha estat composta per taules rodones i ponències en les quals s’han tractat diferents temes relacionats amb la protecció al menor en entitats esportives.

Eunate Gómez, responsable de projectes de la Fundació Rafa Nadal i responsable de Protecció al Menor d’aquesta entitat, ha participat en la taula rodona “La figura del Responsable de Protecció a la infància en les organitzacions esportives amb intervenció socioeducativa: present i reptes de futur” aportant el nostre enfocament respecte a aquest tema i exposant algunes de les claus de bones pràctiques en els projectes.

L’esport no solament té a veure amb la competició, sinó que constitueix una important eina de socialització i transformació social. Les entitats que treballen amb nens i nenes en projectes d’intervenció socioeducativa també tenen reptes en matèria de protecció a la infància en l’esport.

Va començar el fòrum amb la taula rodona, ‘Material de consulta per al treball en matèria de protecció a la infància en l’àmbit de l’esport’, en la qual han participat Raúl Arnaiz, director de Programes a Espanya de Save the Children; Gonzalo Jiménez Illana, Partner Legal & Compliance manager de Above Sport Associates, i Noelia Romero García, sòcia directora de Becompliance.

Posteriorment Iñaki Alonso, responsable de Protecció a la Infància de l’Athletic Club, i Carmen Molina Muñoz, directora de Sensibilització i Polítiques d’Infància d’UNICEF, han presentat el “Projecte SAFE ALLIES. Implementació de la LOPIVI en matèria de responsable de protecció a la infància: reptes pendents’.

Posteriorment Gloria Viseras, responsable de Projectes de la Unitat d’Esport Segur del Comitè Olímpic Internacional (COI), i Belén Lara, cap d’Àrea de Projectes del departament de Relacions Internacionals i Cooperació del CSD han obert la tercera taula, ‘Projecte I-Protect. Aliances per al treball en matèria de protecció a la infància’.

Finalment, ‘La figura del responsable de Protecció a la infància en les organitzacions esportives amb intervenció soci-educativa: present i reptes de futur’ ha centrat la quarta taula, amb la participació d’Aitor Hernández, director executiu de Futbol Más España; Eunate Gómez, responsable de Projectes de la Fundació Rafa Nadal; Ángela Domínguez Pérez, presidenta de l’Associació Or, Plata i Bronze, i Aauri Bokesa, responsable del Projecte ‘Esport per a la vida’.

Eunate Gómez ha aportat la perspectiva i experiència de la Fundació Rafa Nadal en aquesta matèria tan important explicant la postura de l’entitat, que sempre es recolza en institucions que van per davant com en aquest cas és l’Athletic Club, amb el qual recentment s’ha signat un acord de col·laboració.

La Fundació Rafa Nadal compta amb una política de protecció de menors per a salvaguardar el benestar dels nens i nenes que formen part dels seus projectes, ha impartit formacions als professionals, compten amb una responsable de protecció, un codi de conducta i un protocol d’actuació davant qualsevol incidència.

Es destaca d’aquesta jornada el gran èxit de participació amb més de 100 persones assistint en directe i el compromís del Consell Superior d’Esports perquè aquest tema sigui un assumpte prioritari.