Inici > Notícies  > Inauguració d'una escola a l’Índia
Notícies anteriors Notícies anteriors
Inauguració d'una escola a l’Índia

INAUGURACIÓ D'UNA ESCOLA A L’ÍNDIA

Anantapur, 17/10/2010
Comparteix aquesta notícia:     Comparteix: Twitter Comparteix: Facebook

La Fundació Rafa Nadal col·labora amb la Fundació Vicente Ferrer i inaugura una escola a l'Índia

El nou centre d'educació integral beneficiarà a 120 nenes i nens

La Fundació Rafa Nadal ha escollit la Fundació Vicente Ferrer (FVF) per dur a terme un dels seus primers projectes de cooperació. Rafa Nadal i representants de la Fundació, que porta el nom del tennista, han inaugurat una escola d'educació integral a la ciutat d'Anantapur, a l'estat indi d'Andhra Pradesh, on la FVF porta més de 40 anys desplegant el seu programa de desenvolupament integral.

L'escola té com a objectiu oferir reforç escolar, suport psicosocial, sanitari i nutricional a més d'un centenar de nens i nenes de les comunitats més desfavorides: els dàlits o intocables, els grups tribals i les backward castes. L'esport i, en aquest cas, el tennis, es converteix en una eficient eina d'integració per a tots aquests nens i nenes de diferents castes, localitats i edats.

"Estic molt content de ser aquí per poder veure de prop l'escola i conèixer als nens que van a estudiar-hi. Espero que els agradi, que la aprofitin i que aquest projecte els ajudi a formar-se i a rebre totes les atencions que els nens d'aquesta edat mereixen. Tant de bo pugui tornar-hi d'aquí a uns anys i veure que els que avui estudien, tenen una nova vida "ha assegurat Rafa Nadal. Durant la inauguració Nadal ha jugat a tennis amb els alumnes de l'escola.

Moncho Ferrer, director de Programes de la Fundació Vicente Ferrer, ha recordat la importància de construir centres com aquests per al desenvolupament dels nens i nenes de l'Índia rural. "El centre d'educació integral finançat per la Fundació Rafa Nadal utilitza l'esport per fomentar el desenvolupament dels nens i això és part de la filosofia de la Fundació Vicente Ferrer. Pel que fa al tennis, el centre compta amb tres pistes de tennis, on els nens poden venir a entrenar, a aprendre i a jugar al tennis. Però, a més, al centre educatiu els nens rebran classes de suport en anglès, matemàtiques i informàtica. D'una banda, per als nens de les zones rurals, és difícil tenir l'oportunitat d'aprendre informàtica. I, per altra, anglès i matemàtiques solen ser dues matèries en les que tenen més dificultats i el seu nivell és més baix".

El programa d'educació de la Fundació Vicente Ferrer s'estructura des de diferents disciplines que formen part del desenvolupament cultural i artístic dels nens i joves, com les arts plàstiques, la interpretació, el cant, la dansa, la música i l'esport. Tot i la discriminació i de la situació d'exclusió que pateixen els dàlits o intocables en la Índia, el principal col·lectiu beneficiari de la Fundació, a través de la pràctica de l'esport es fomenta el sentiment de solidaritat i de cohesió de grup. Aquest sentiment es trasllada, progressivament, a altres facetes de la vida quotidiana en què els nens i nenes de diferents castes conviuen i s'integren.

Inauguració de l’escola a l’ÍndiaNens i membres de l’escola