Inici > Projectes > NEST > El projecte
Centre d'alt rendiment Rafa Nadal Academy by Movistar

NEST

NEST és un programa de beques amb el qual des de la Fundació Rafa Nadal seguim creant oportunitats, aquesta vegada per a futures promeses del tennis.

NEST neix del desig de Rafael Nadal d'ajudar a aquells joves amb talent que poden constituir la següent generació del tennis, posant al seu abast els mitjans necessaris per maximitzar les seves possibilitats d'èxit.

Per què NEST? Significa niu en anglès, perquè volem que NEST sigui un niu per als becats, on puguin créixer, aprendre i evolucionar per convertir-se tant en grans tennistes com en persones preparades acadèmicament per afrontar amb èxit el futur.

El projecte

El programa de beques NEST es duu a terme de la mà de la Rafa Nadal Academy by Movistar, un centre d'alt rendiment per a joves tennistes. Els seleccionats per formar part de NEST tenen l'oportunitat d'ingressar en aquesta acadèmia de renom, on seguir i potenciar tant la seva carrera esportiva com l’acadèmica.

Situada a Manacor (Mallorca), a la Rafa Nadal Academy by Movistar es combina el tennis amb l'educació acadèmica d’alt nivell, donant les eines a cada jugador perquè pugui arribar a ser un tennista professional, sense necessitat d'abandonar els estudis.

Conscients que només uns pocs poden donar el salt al tennis professional, l'objectiu de la Fundació i de l'Acadèmia és formar a persones mitjançant els valors que han estat i estan presents a la carrera de Rafael Nadal, amb el convenciment que això els ajudarà a tenir èxit en qualsevol àmbit de les seves vides.

Beneficiaris

Les beques del programa NEST van dirigides a nois i noies tennistes d'entre 14 i 18 anys (nascuts entre 1999 i 2003), de qualsevol país del món, que hagin mostrat durant els últims anys un potencial com a tennistes professionals.

Requisits

Seran potencials beneficiaris de la beca NEST aquells jugadors que compleixin una sèrie de requisits esportius:

· Si han nascut el 1999 o 2000, es valorarà que estiguin situats entre els 100 primers del rànquing mundial junior de ITF.
· Si han nascut entre 2001 i 2003, es valorarà que estiguin entre els 20 primers del rànquing Tennis Europe, en cas de ser europeus. També es valorarà el rànquing equivalent en els diferents continents: Amèrica, Àsia, Oceania i Àfrica.

Addicionalment, serà requisit que l'esportista estigui en el curs acadèmic que li correspon, és a dir, que no hagi repetit cap curs.

Si es compleixen els requisits anteriors, l'equip tècnic de la Rafa Nadal Academy by Movistar podrà avaluar i valorar als optants a la beca, de forma individualitzada, tenint en compte tant el nivell i potencial tenístic, com la situació acadèmica, les aptituds i la disponibilitat de recursos.

Posteriorment, la Fundació Rafa Nadal determinarà els tennistes que finalment seran becats en funció dels resultats de les avaluacions.

Veure vídeo del projecte Veure vídeo del projecte NEST
Projecte NEST