Inici > Notícies  > Es celebra l'esdeveniment Junts per la Integració
Notícies 2015 Notícies 2015
Es celebra l'esdeveniment Junts per la Integració

MÉS DE 300 CONVIDATS ASSISTEIXEN A LA GALA "JUNTS PER LA INTEGRACIÓ", ORGANITZADA PER LA FUNDACIÓ RAFA NADAL I INVEST FOR CHILDREN

Barcelona, 15/12/2011
Comparteix aquesta notícia:     Comparteix: Twitter Comparteix: Facebook

La Sala Oval del MNAC de Barcelona ha acollit el sopar de gala que tancava la jornada solidària "Junts per la integració", organitzada per la Fundació Rafa Nadal i Invest for children, que té l'objectiu de recaptar fons per promoure la integració social de nens i joves, i la de persones amb discapacitat intel·lectual.

La gala, conduïda per l'actor i presentador Santi Millán, ha comptat amb la presència del propi Rafa Nadal així com la dels presidents de les dues fundacions, Ana María Parera i Carlo Umberto Bonomi.

Entre els més de 300 convidats, ha destacat la presència de les actrius Nastassja Kinski i Paz Vega, acompanyada pel seu marit Orson Salazar, i el també actor Freddie Highmore (Charlie y la fàbrica de xocolata), que han volgut participar d'aquesta iniciativa solidària. També ha assistit l'esposa del President de la Generalitat de Catalunya, Helena Rakosnik i la quarta tinent d'alcalde, Maite Fandos.

No han volgut faltar a la cita Richard Mille, president i director general de la rellotgera del mateix nom; el director general de KIA Motors Iberia, Raoul Picello; Antonio Núñez de Tovar, director de recursos i Mitjans de MAPFRE i el vicepresident de United Post Lotteries holandeses, Frank Leeman, entre altres representants de les empreses patrocinadores.

També s'han pogut veure diverses cares conegudes del món de l'esport com el capità de l'equip espanyol guanyador de l'última Copa Davis disputada a Sevilla, Albert Costa, els tennistes Marc López i Tomeu Salvà, Carlos Costa i la seva dona Itziar Oliden, el tennista holandès Richard Krajicek, guanyador de Wimbledon el 1996; Emilio Sánchez Vicario i la seva dona Simona Bronzetti, o el pilot Sete Gibernau.

Per aconseguir la màxima recaptació possible s'han sortejat durant la vetllada, entre d'altres grans premis, un casc signat per Valentino Rossi, una moto Ducati Monster 696, una raqueta signada per Rafa Nadal, 2 entrades exclusives per assistir a la final del Torneig de Wimbledon o un vol privat a París per a 6 persones.

Previ a la gala final, s'ha celebrat un torneig de tennis entre representants de les empreses patrocinadores de l'esdeveniment en les instal·lacions del Reial Club de Tennis Barcelona-1899, que s'ha adjudicat la parella de representants de Banesto, Felipe Martín i Raul Carmona. Els vencedors s'han guanyat l'honor de disputar un partit juntament amb Rafa Nadal i Richard Krajicek, que prèviament han realitzat un clínic amb tots els participants.

El benefici íntegre de la recaptació de la jornada es destinarà a finançar projectes de les dues fundacions. Invest for children treballa per la integració laboral de persones amb discapacitat intel·lectual, basant-se en la metodologia del Treball amb Suport; per la seva banda, la Fundació Rafa Nadal, impulsarà el "Programa Integració i Esport", juntament amb Aldees Infantils SOS.

Aquest projecte, que acaba d'iniciar-se, permetrà enfortir l'entorn social i familiar de nens i joves mitjançant l'educació i l'esport. Actualment, el programa té plena activitat a Granada i Sant Adrià de Besòs (Barcelona). Ahir mateix, Nadal va poder comprovar el treball que realitzen els formadors d'Aldees Infantils SOS en una visita sorpresa que va alegrar el dia als prop de 30 nens participants del projecte. En els propers anys està previst estendre el projecte a la resta de centres que l'ONG té a Espanya, beneficiant a 250 nois participants.

Els responsables de les dues fundacions destaquen el suport dels patrocinadors en aquesta iniciativa que posa de manifest el seu compromís social davant projectes solidaris. Els patrocinadors principals de la jornada han estat: Richard Mille, MAPFRE, KIA i United Postcode Lotteries, que ofereixen un gran suport a l'esdeveniment. També han actuat com col·laboradors IESE Business School, Banesto, Babolat, Investindustrial, Indcresa, Nike, Inaer, Lottusse, Emporio Armani i Port Aventura.