La Setmana de l’Esport al Centre Fundació Rafa Nadal de Palma

La Setmana de l’Esport al Centre Fundació Rafa Nadal de Palma de Mallorca ha estat un èxit rotund. Hem realitzat diferents activitats esportives amb l’objectiu de promoure l’activitat física entre els menors, fomentar habilitats motrius i treballar els diferents valors associats a cadascuna.

1. DIA DE L’ESPORT ADAPTAT

El primer dia vam organitzar activitats relacionades amb l’esport adaptat. L’objectiu era sensibilitzar i donar visibilitat als esports adaptats per a persones amb discapacitat intel·lectual. Amb esports com el bàsquet en cadira de rodes, el vòlei adaptat i exercicis on s’havia de guiar als companys, vam fer èmfasi en la importància del treball en equip, l’empatia i la sensibilització.

Vam comptar amb la col·laboració del Club Bàsquet Tramuntana i de Xisco Maestre, responsable del mateix, que ens va facilitar cadires de rodes adaptades perquè els menors poguessin viure l’experiència i entendre millor les dificultats que implica aquesta modalitat esportiva.

• DIA DELS ESPORTS D’IMPLEMENT

El segon dia es va centrar en els esports d’implement, específicament en el tennis i el bàdminton. Aquest tipus d’activitats fomenten habilitats motrius i ens permeten treballar amb els nens i nenes alguns conceptes bàsics d’aquestes disciplines.

Els esports d’implement fomenten el desenvolupament d’habilitats motors i coordinatives, ja que requereixen moviments precisos i específics del cos en combinació amb l’ús d’un objecte. També contribueixen al desenvolupament de la resistència i la força muscular, així com a la millora de l’equilibri i la flexibilitat.

• DIA DELS ESPORTS INDIVIDUALS I ARTÍSTICS

El tercer dia ha estat centrat en esports individuals i artístics. Amb esports que afavoreixen l’expressió corporal, fomentem la superació, la perseverança i la concentració, així com l’autoestima i l’autoconeixement.

Aquests esports se centren en la connexió ment–cos, la qual cosa pot ajudar a reduir l’estrès i l’ansietat.

• DIA DELS ESPORTS COL·LECTIUS

L’últim dia vam preparar una proposta d’activitats relacionades amb esports col·lectius, amb l’exemple del vòlei. L’objectiu d’aquesta activitat era fomentar els valors més destacables dels esports col·lectius com són el treball en equip, el companyerisme i el sacrifici.

Els menors van gaudir molt de les diferents activitats plantejades en aquesta setmana especial en la qual el focus principal ha estat l’esport i el seu enorme poder transformador.

Aquesta Setmana de l’Esport ha estat una oportunitat per promoure de manera significativa l’activitat física entre els nens i nenes que atenem. La pràctica esportiva no només millora la salut física dels menors, sinó que també contribueix al seu desenvolupament emocional, social i cognitiu. Els bons hàbits saludables són fonamentals en la prevenció de malalties i problemes de salut a llarg termini.

A través d’aquestes iniciatives i de tot el treball que fem durant el curs, brindem als menors eines que els ajuden a millorar la seva autoestima, autoconfiança i habilitats socials, mentre s’ho passen bé i adquireixen hàbits saludables que poden mantenir durant tota la vida.

La combinació d’activitats esportives, educatives i suport psicosocial demostra el compromís que tenim des dels Centres Fundació Rafa Nadal per impactar positivament en el desenvolupament dels menors, a través d’una intervenció integral.

Gràcies a tots per participar!

Deixeu un comentari