L’educació emocional en els Centres Fundació Rafa Nadal

Educar en l’emocional és fonamental perquè els nens i nenes aprenguin a identificar els seus sentiments i puguin gestionar correctament la frustració.

L’educació emocional ajuda al fet que els menors guanyin autonomia i perdin la por de comunicar el que els preocupa.

En els Centres Fundació Rafa Nadal comptem amb un equip multidisciplinari de professionals que atenen els nens i nenes des de l’àmbit esportiu, educatiu i psicosocial.

La fi última que es busca amb aquesta estratègia d’intervenció integral és promoure la protecció dels nens, nenes i adolescents en situació de vulnerabilitat garantint el seu desenvolupament personal, familiar i social. Això s’aconseguirà a través de l’enfortiment de les seves relacions familiars, l’entorn educatiu i la relació entre iguals.

En els Centres Fundació Rafa Nadal de Palma, València i Madrid, oferim als menors i les seves famílies, la possibilitat de rebre una atenció i acompanyament psicològic amb l’objectiu de millorar les seves dinàmiques familiars i proporcionar-los eines per a gestionar qualsevol problema que pugui sorgir.

Les emocions són el nostre sistema d’alarma i s’activa quan succeeix alguna cosa fora del normal. Es tracta d’un recurs adaptatiu que els éssers humans presentem, i que dona prioritat a la informació més rellevant per a cadascun, activant així diferents processos que ens permetran donar una resposta.

En l’àmbit de l’educació emocional, utilitzem diferents eines per a treballar amb els menors, com per exemple “El monstre de colors”, un llibre que aborda el tema de les emocions amb gran originalitat, frescor i senzillesa.

El monstre de colors és un excel·lent recurs didàctic que ajuda a identificar cada emoció amb un color. D’aquesta manera és molt fàcil per als nens i nenes poder representar les emocions de manera gràfica i posar-los nom.

El color groc descriu una sensació de felicitat i benestar, sovint relacionada amb un esdeveniment positiu: alegria

El color blau fa referència al dolor emocional que sorgeix quan no es compleixen les expectatives o es viuen circumstàncies desagradables: tristesa

El color vermell, s’expressa a través de reaccions com el ressentiment, la irritabilitat, la fúria o la violència: empipament

El color negre es caracteritza per una sensació d’aclaparament, ansietat i inquietud que a vegades pot arribar a ser paralitzant: por

El color verd i fa referència a una agradable sensació de tranquil·litat en la qual pensem amb més claredat i som conscients del que succeeix al nostre voltant: pau

El color rosa representa una sensació d’afecte i afecte, com l’amor o l’amistat.

Aquest tipus d’activitats són molt útils per a l’equip de psicòlegs dels centres, perquè els permet conèixer millor als menors i així realitzar un acompanyament més personalitzat. A més, d’oferir-los una educació emocional que els permeti gestionar millor qualsevol problema que puguin tenir.

Des de la Fundació Rafa Nadal, som conscients de la importància d’un bon desenvolupament emocional, que influeix directament en el benestar dels menors i de les seves famílies.

Deixeu un comentari