LA FUNDACIÓ RAFA NADAL a demos 2023

La Fundació Rafa Nadal ha estat present a DEMOS 2023, un destacat fòrum impulsat per l’Associació Espanyola de Fundacions, que reuneix fundacions i representants de la societat civil amb l’objectiu d’explorar solucions i respostes als desafiaments actuals que enfronta la societat.

Fani Ginard, responsable d’aliances estratègiques de la Fundació Rafa Nadal, ha assistit a aquest esdeveniment que obre les seves portes per debatre i plantejar solucions reals als problemes i necessitats concretes de les persones i la societat en general.

En un context marcat per les transicions ecològica, digital i social, les dimensions de les quals encara desconeixem completament, DEMOS es converteix en l’escenari propici per abordar preguntes necessàries i oferir exemples, models i referències que inspirin respostes útils, originals i innovadores.

En el marc de #DEMOS2023, la Fundació Rafa Nadal s’uneix a altres fundacions per compartir les seves rutes i compromisos amb l’interès general i el bé comú.

Aquest esdeveniment compta amb la participació de professionals i experts de diversos àmbits, com la investigació, la ciència, la cultura i el sector social, que comparteixen testimonis i exemples del valor i l’impacte social de les accions emprendre per les diferents organitzacions. És una oportunitat única per comprendre millor el paper que juguen les entitats sense ànim de lucre a la societat i com contribueixen a abordar els reptes contemporanis.

La presidenta de l’Associació Espanyola de Fundacions (AEF), Pilar García Ceballos-Zúñiga, va destacar la rellevància del sector filantròpic a Espanya. A més, va anunciar la nova junta directiva i l’adopció d’un nou decàleg que promourà la creació d’aliances entre les fundacions, fomentant la innovació no només tecnològica, sinó també en la manera com abordem els problemes que tractem.

Va fer èmfasi en la importància del talent i en la necessitat de desenvolupar noves formes d’enfrontar els desafiaments socials.

La sostenibilitat, en el seu sentit més ampli, també és un tema central a #DEMOS2023, on es debat com les fundacions poden contribuir a la sostenibilitat social, econòmica i mediambiental. La presidenta de l’AEF va destacar que la filantropia ha de tenir un paper clau en la construcció d’un futur més sostenible i just per a tothom.

#DEMOS2023 és un dels esdeveniments destacats en el marc de #October1Europe, el Dia Europeu de Fundacions i Donants, sota el lema “Building Tomorrow, Together” (Construint el demà, junts). Això subratlla la importància de la filantropia europea com un pilar essencial per construir una acció cívica comuna i avançar en l’Europa dels Ciutadans, especialment en un moment en què la triple transició s’accelera.